czwartek, 1 grudnia 2011

Owsiane ciasteczka z żurawiną i białą czekoladą

Witam Wszystkich !

Agata zaczęła  już wpisy świąteczne to ja  kontynuuję! 

Przepis na te ciasteczka znalazłam rok temu w jednej 'babskiej" gazetce. Artykuł był o świątecznych przepisach  Nigelli Lawson. Lubię żurawinę i chyba dlatego postanowiłam je upiec. Nie mogłam uwierzyć, że ciastka z płatkami owsianymi mogą być tak dobre. Ciasteczka są zdrowe, pyszne i zawierają ciekawe dodatki.  

 Wiem, że zagoszczą na Waszych stołach nie jeden raz!

Składniki:
- 140g mąki
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki soli
- 75g płatków owsianych
- 125g miękkiego nie solonego masła
- 75g brązowego cukru
- 100g cukru pudru
- 1 duże jajko
- 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (ja dałam troszkę esencji waniliowej)
- 75g suszonej żurawiny
- 50g drobno posiekanych orzechów włoskich (ja dałam laskowych)
- 140g białej czekolady startej na tarce


W misce zmieszać  mąkę, proszek do pieczenia, płatki owsiane i sól. Zmiksować  masło i cukier (dwa rodzaje) na gładką masę. Dodać  jajko i wanilię.  Połącz obie masy, dodaj  białą czekoladę, żurawinę i orzechy delikatnie mieszając.  Z ciasta formuj małe kulki  i ułóż je na papierze do pieczenia. Piecz w temperaturze 180 C przez 15 minut, aż ciasteczka staną się złociste. Poczekaj, aż ciasteczka wystygną (przez 5 minut), potem delikatnie zdejmij je z blachy.


Pozdrawiam,
M

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz