wtorek, 29 maja 2012

Tarta z nadzieniem rabarbarowo - truskawkowym

...z kruszonką.

Wróciłam  dzisiaj wcześniej do  domu  bo odwołałam spotkanie z powodu  nieoczekiwanego deszczu. Nikogo nie zastałam w domu, dziecko i mąż  u teściów.  Postanowiłam tę chwile samotności wykorzystać na upieczenie ciasta.  
Pewnie myślicie, że jestem szalona!?

A ja Wam powiem, że ani oglądanie telewizji, ani siedzenie przed komputerem mnie nie relaksuje, tylko pieczenie.  Dlatego właśnie upiekłam szybką tartę.
Po ciężkim dniu w pracy, chciałam oderwać myśli od wyzwań, które na mnie czekają w dniu jutrzejszym.
I wiecie co? Udało się!
Składniki:
 Ciasto kruche
- 250 g mąki pszennej
- 125 g masła
- 100 g cukru pudru
- 1 jajko

Kruszonka:
- 200 g mąki pszennej
- 100 g masła
- 50 g cukru

Ponadto:
- rabarbar
- truskawki
- cukier puder do oprószenia

Składniki  na ciasto zagnieść, uformować w kulę i chłodzić w lodówce przez 30 minut. Blachę lub formę natłuścić i posypać mąką. Ciasto  wyjąć,  rozwałkować, wyłożyć nim  formę. Na cieście ułożyć oczyszczony, umyty i pokrojony na 1 cm kawałki  rabarbar. Na nim umyte truskawki.
Składniki kruszonki połączyć, rozcierając między palcami, posypać wierzch ciasta.  Piekarnik nagrzać do 190 stopni, piec 30 min.




Gorąco polecam, szczególnie na poprawienie humoru :)
M   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz