sobota, 14 stycznia 2012

Szyszki

Nie wiem jak Wam, ale mnie, szyszki z ryżu preparowanego kojarzą się z dzieciństwem. Często robiłam  je z mamą. Przepis jest bardzo prosty: łączymy krówki, czekoladę i ryż. W 15 minut powstaje  pyszna słodkość.  

Składniki:
- 50 g ryżu preparowanego
- 300 g krówek
- 50 g mlecznej czekolady
50 g masła
- 2 łyżki mleka

W rondelku stopić masło, wsypać połamane i pokruszone krówki, mieszać aż do momentu gdy cukierki całkowicie się rozpuszczą. Czekoladę rozpuścić w 2 łyżkach mleka. Dodać do masy krówkowej. Następnie wsypać preparowany ryż, dokładnie wymieszać.  Z masy formować szyszki i układać  je na papierze pergaminowym. Odstawić szyszki na kilka godzin w chłodne miejsce, by stężały.



Moje szyszki, nie doczekały do stężenia :)

M

2 komentarze:

  1. pyszności, mi tez kojarzą się z dzieciństwem ;) ostatnio moja mama postanowiła je zrobić i wyszły takie jak kiedyś ;) pycha
    szyszunie z kolorowego ryż też ciekawie wygladają polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. och, uwielbiam szyszki! Kupowałam je jeszcze w podstawówce, kosztowały chyba 60gr, taka wielka słodka szycha :)

    OdpowiedzUsuń