niedziela, 16 października 2011

Łódeczki z cykorii

Przepis  na tą przekąskę mam od Agaty.
Na jednej z imprez u Agaty i jej męża, miałam przyjemność jej skosztować i bardzo mi posmakowała. Świetne połączenie sera pleśniowego, gruszki  i orzechów włoskich z gorzką nutą cykorii.

Na ostatniej rodzinnej imprezie, postanowiłam zaskoczyć Gości. Przygotowałam właśnie łódeczki z cykorii,  okazały  się hitem. Więc postanowiłam podzielić się z Wami przepisem. 

 P.S. Agata, mam nadzieję, że nie masz mi tego za złe.




 Składniki:
- 2-3 cykorie
- 2 serki pleśniowe Lazur (niebieskie)
- 1 śmietana  18%
- puszka  gruszek w syropie
- orzechy włoskie
- gałka muszkatołowa
- pieprz

Na patelnię wylać śmietanę i dodać pokruszony ser pleśniowy. Mieszać aż ser się rozpuści. Dodać do smaku pieprz i gałkę muszkatołową. Przełożyć masę do miski i pozostawić do ostygnięcia.
W międzyczasie drugi  kawałek sera pleśniowego kroimy na małe kawałeczki. Gruszki odsączamy z  nadmiaru syropu i też kroimy w kosteczkę. Orzechy prażymy na suchej patelni. Część odkładamy do posypania na wierzch cykorii a resztę wrzucamy do  pokrojonych gruszek i sera. Cykorię obieramy na oddzielne listki. Masę serowo - śmietanową delikatnie mieszamy razem z pokrojonymi składnikami. Masę małą łyżeczką nakładamy na listki cykorii.  Na koniec posypujemy resztką orzechów.   

Smacznego,
M.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz