sobota, 8 października 2011

Klasyczny brownie

Brownie to chyba jedno z moich ulubionych ciast. Lubie je za mocno czekoladowy smak oraz za włoskie  orzechy. Z tego co pamiętam, brownie było pierwszym ciastem, które upiekłam.  Od niego zaczęła się moja przygoda z  pieczeniem ciast. Zawsze go robię gdy tyko najdzie mi ochota na mocno czekoladową bombę energetyczną. Prawdziwe brownie  powinno być  przypieczone na zewnątrz a  mokre w środku. 

Przepis znalazłam na forum kulinarnym Smaczny.pl


 



 Składniki:

- 375 g masła, pokrojonego na kawałki
- 75 g gorzkiej czekolady
- 6 jaj
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- 500 g cukru
- 225 g mąki pszennej
-1 łyżeczka soli
- 300 g  orzechów włoskich

Nagrzać piekarnik do 180 stopni C. Masło i czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Zostawić do wystygnięcia. W innym naczyniu wymieszać jajka, cukier waniliowy i cukier. Dodać mąkę i sól.  Wymieszać. Rozpuszczoną czekoladę z masłem łączymy z  masą jajeczną. Dokładnie połączyć  mikserem.  Następnie dodajemy orzechy.  Formę smarujemy tłuszczem, oprószamy bułką tartą i wlewamy masę. Piec ok 35 - 45 minut. Jeżeli chcecie aby ciasto było bardziej suche w środku to sugeruje piec ok 45 minut.

Smacznego!
 M. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz