wtorek, 5 lipca 2011

Ciasto Toffi

Pomysł na to ciasto podpatrzyłam w jednym z programów na kanale Kuchnia.tv. Trochę go zmodyfikowałam i oto co wyszło... Jeżeli będziecie mieć ochotę na małą słodką przekąskę to zapraszam do pieczenia.









Składniki:
- 1 i 3/4 szklanki mąki
- 2 łyżki cukru pudru
- 1/2 kostki masła
- krówki (ok. pół kilo) lub gotowa masa krówkowa (1 puszka)
- gorzka czekolada (2 tabliczki)
- bakalie, świeże owoce (do dekoracji)

Mąkę wymieszać z cukrem pudrem i posiekać z masłem, aż utworzą się drobne grudki. Wsypać ciasto (jest sypkie) na blachę, wyłożoną uprzednio papierem do pieczenia i dobrze wcisnąć w dno blaszki. Piec około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
Następnie rozpuścić krówki w kąpieli wodnej dodając łyżkę masła. Na wystudzone kruche ciasto wylewamy masę toffi, wygładzamy powierzchnię. Podobnie postępujemy z czekoladą, tylko nie dodajemy masła. Na tężejącą masę toffi wylewamy czekoladę. Ciasto dekorujemy według uznania. Ja udekorowałam kawałkami krówek, migdałami w słupkach oraz malinami.


Smacznego :)
M.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz